Fotografia reklamowa i produktowa produktów oraz akcesoriów modelarskich dla Mr. Hobby. Zdjęcia na białym tle

Ostatnie dni w 8PRO STUDIO upłynęły pod znakiem zdjęć artykułów modelarskich fotografowanych dla firmy Mr Hobby. Chcemy podzielić się tym jak przebiegały prace nad tym zleceniem, pokazać jak „od kuchni” wyglądał proces powstania zdjęć, począwszy od przygotowania produktu aż po wykonanie ostatnich poprawek w Photoshopie.

 

 

 

Pozornie drobne i proste butelki, słoiczki i spraye mogą stanowić nie lada wyzwanie dla przeciętnego fotografa. Większość produktów w tej sesji to przedmioty szklane, niklowane czy też opatrzone błyszczącymi etykietami. Zdjęcia makro bezwzględnie ukazały niewidoczne dla oka skazy na etykietach, nierówność szkła czy plastiku oraz zadrapania.

 

 

Przygotowanie produktów do zdjęć

 

Zanim przystąpiliśmy do zdjęć każdy produkt został do nich przygotowany, czyli… wyczyszczony z kurzu, odcisków palców i innych mikro zabrudzeń. Sprawa wydaje się być banalna jednak wagę problemu jakim jest kurz na produkcie zna każdy kto choć raz musiał z gładkiej powierzchni usuwać nieskończone zabrudzenia w Photoshopie. Lepiej poświęcić chwilę na „dopieszczenie” produktu podczas sesji niż później musieć robić to w programie.

 

 

Zdjęcia

 

Kolejnym krokiem do idealnego przedstawienia produktów naszego klienta było zaplanowanie i ustawienie oświetlenia które jak najlepiej wydobywa kształt oraz charakter  produktu. W przypadku każdej sesji, ale także każdego produktu podchodzimy do tej sprawy bardzo indywidualnie, unikamy szablonów i utartych schematów. Tym razem przeważająca część produktów miała podobny kształt i rozmiar dlatego, w tym przypadku dla większości z nich zastosowaliśmy takie samo oświetlenie. Zdecydowaliśmy się na taki setup:

 

 

 

 

Produkty (6) były oświetlane symetrycznie z dwóch stron, lampami bez żadnych modyfikatorów przepuszczających światło. Założone miały tylko czasze (1). Z prawej jak i z lewej strony, między lampą a produktem ustawiona była biała, mleczna płaszczyzna dyfuzyjna (4) oraz czarna zastawka (7) dzięki, której otrzymaliśmy wyraźne krawędzie bez efektu „wlewającego się” światła z tła. Przez to że czarne zastawki były lekko pod kątem do płaszczyzn dyfuzyjnych otrzymaliśmy płynny gradient na brzegach produktu. Lampy ustawione były tak by światło nie „sięgało” do krawędzi płaszczyzny co dało nam ładnym równomiernym gradientem na ściankach produktu (w osi produktu) i doskonale pokazało kształt. Od przodu między aparatem (3) a produktem ustawiliśmy mleczną, rozwijaną kalkę techniczną (9) dzięki której uniknęliśmy odbicia otoczenia w produkcie. Dodatkowo przód produktu doświetlony był za pomocą lampy z softboxem (8) o wymiarach 100 cm x 70 cm. Za produktem, poniżej sceny ustawiona była świecąca od dołu lampa z czaszą (2) na tło (5). To z kolei przyczyniło się do większej transparentności przezroczystych elementów. 

 

 

 

 

Postprodukcja

 

Po wykonaniu zdjęć przystąpiliśmy do postprodukcji. W tym celu użyliśmy naturalnie oprogramowania Adobe Photoshop CC. Po wstępnej obróbce, nadaniu zdjęciom odpowiedniego profilu aparatu otrzymanego dzięki tablicy wzorcowej Colorchecker Passport oraz wywołaniu zdjęć z RAWów do formatu JPEG mogliśmy przejść od retuszu w Photoshopie.  

 

Z pośród wielu zdjęć wybraliśmy takie przykłady żeby dokładnie pokazać różnicę w zdjęciu tym „prosto z aparatu” a tym gotowym dla klienta:

 

 

A. SPRAY

 

Poniżej przedstawiamy zdjęcia sprayu przed i po retuszu. Pierwszym elementem, który na pierwszy rzut oka różni się na obu zdjęciach to metalowa podstawa puszki, widać na niej coś w rodzaju czarnej kropki (odbicie obiektywu), drobne nierówności oraz kurz:

 

 

Zdjęcie przed retuszem (po lewej) i zdjęcie po retuszu (po prawej)

 

 

 

B. PUDEŁKO Z TUBKĄ

 

W przypadku pudełka z klejem retusz obejmował przede wszystkim poprawienie krawędzi kartonika, usunięcie wad i zadrapań z papieru. Końcowe zdjęcie zostało złożone z dwóch osobnych zdjęć: pudełka i tubki (która znajdowała się wewnątrz kartonika). Dodaliśmy też lekkie odbicie lustrzane oraz cień na tubce z klejem dzięki czemu wszystko wygląda estetycznie i naturalnie:

 

 

Zdjęcie przed retuszem (po lewej) i zdjęcie po retuszu (po prawej)

 

 

C. PISAK

 

W zdjęciu pisaka skupiliśmy się na końcówce, zależało nam zwłaszcza na pokazaniu jej rozmiaru i kształtu. Także w tym przypadku wykonaliśmy dwa zdjęcia, osobno pisaka i zatyczki, które poprawione i wyczyszczone z wad, zabrudzeń oraz nierówność materiału zostały połączone w jedno zdjęcie. Dzięki temu połączeniu końcówka pisaka, pokazana na tle zielonej zatyczki stała się bardziej widoczna i wyraźna, a delikatny cień na skuwce  podkreślił trójwymiarowość zestawu:

 

 

Zdjęcie przed retuszem (po lewej) i zdjęcie po retuszu (po prawej)

 

 

Zdjęcie Aerografu w miniaturce artykułu wykonaliśmy jako zdjęcie reklamowe, kampanijne dla Mr. Hobby

 

 

 

 

15/09/2016

© 2017 Piotr Polaczyk All rights reserved