Fotografia reklamowa kosmetyków do paznokci. Przedstawiam sposób w jaki zostało wykonane jedno z moich ostatnich zdjęć

Artykuł ten został napisany na prośbę Photigy - szkoły online dla fotografów produktowych i reklamowych. Wersję w języku angielskim wraz z krótką notatką o mnie możecie znaleźć pod adresem: https://www.photigy.com/bts-from-a-commercial-photographer-piotr-polaczyk/

 

 

 

 

Pomysł

 

Zdjęcie wykonane było dla producenta lakierów i żeli do paznokci, oraz użyte do przeprowadzenia kampanii reklamowej, a także do promocji marki.

 

Założeniem projektu było stworzenie obrazu podkreślającego ekskluzywność produktu oraz jego charakter. Postanowiłem wylać złoto-brązową farbę na kompozycję kosmetyków, która miała symbolizować lakier spływający po opakowaniach. Ważnym aspektem było to, aby spływający lakier nie dotknął w żadnym miejscu podłoża. Było to nie lada wyzwanie. Całość przedstawiona została w dość mrocznym i tajemniczym klimacie o ciepłych złocistych barwach - na życzenie klienta. 

 

 

Przygotowania

 

Cała kompozycja była sklejona masą mocującą oraz podtrzymana akrylową kostką, a także przytwierdzona do podłoża - szyby. Do wylania posłużyła zwykła farba ścienna w pomarańczowym kolorze. 

 

 

Ustawienie planu zdjęciowego

 

Ustawienie wszystkich lamp i płaszczyzn musiało być starannie przemyślane ponieważ produkt miął okrągłe błyszczące kształty. Poniżej przedstawiam schematyczny rysunek, do którego odnosi się cały tekst. W centrum znajduje się produkt (1), który został umieszczony na małym pulpicie przymocowanym do statywu. Za sceną było rozwinięte czarne tło (3), na które świeciła lampa (7) z żółtym filtrem żelowym (8). Lampa (7) była poniżej wysokości produkty i była skierowana ku górze. Aparat (2) był umieszczony na wysokości podstawy całej kompozycji, tak aby kosmetyki wydawały się monumentalne ( hero style ;) ). Aparat przechodził przez dziurę w dyfuzyjnej kalce technicznej (5), przyklejonej i swobodnie zwisającej poprzeczce (15) pomiędzy dwoma statywami. Po obu stronach były rozwinięte kalki techniczne w rolkach (4). Nad całą sceną również rozwinięta była dyfuzyjna kalka techniczna (6) pomiędzy poprzeczką (15) a tłem (3). Po prawej i lewej stronie były dwa stripboxy (9, 10), ustawione pod kątem do kalki aby uzyskać gradient na niklowanych i szklanych powierzchniach produktów. Lampa (11) z plastrem miodu była umieszczona tuż nad aparatem, aby zapewnić centralny gradient na błyszczących nakrętkach. Lampa (12) podkreślała krawędzie produktów. Lampa (13) świeciła przez kalkę (6) na scenę z góry. Lampa (14) podkreślała krawędzie górne produktów i dopełniała elementy błyszczące.

 

 

Zdjęcia


Finalny projekt składał się z kilku zdjęć. Kompozycja bez farby, jak i z, była fotografowana oddzielnie. Pierwsze zdjęcie obejmowało poprawnie oświetlone produkty. Natomiast kolejne to stopniowe, powolne zalewanie kompozycji gęstą farbą ze strzykawki. Na samym końcu cała kompozycja została oblana szerokim strumieniem farby aby sfotografować „ścianę” lejącej się farby - lakieru. Oczywiście nie skończyło się na kilku zdjęciach, a na kilkuset :) . 

 

 

Postprodukcja

 

Postprodukcja obejmowała połączenie czystej kompozycji z wybranymi, zalanymi farbą fragmentami oraz „ścianą” farby. Wyretuszowane zostały wszelkie niedoskonałości błyszczących elementów oraz błędy w nadruku. Ze szkła oraz powierzchni lustrzanych usunięte zostały odbite w nich czarne luki od obiektywu. Dodane zostało również odbicie lustrzane w podłożu. Niestety nie mogłem sobie pozwolić na to aby było naturalne, ponieważ kąt fotografowania nie pozwalał mi na jego uzyskanie.


Sprzęt i parametry zdjęcia

 

Canon 5Ds 

Canon 100mm f/2.8 L Macro lens

1/125
f/18
ISO 100

 

Wideo

 

 

 

Efekt finalny

 

 

 

 

14/03/2017

© 2017 Piotr Polaczyk All rights reserved