03 marca 2016
Wycena zdjęć produktowych

PIOTR POLACZYK

 

Jestem fotografem produktowym. Prowadzę duże studio fotografii reklamowej "8PRO Studio" we Wrocławiu. Na codzień realizuję produktowe sesje zdjęciowe dla moich klientów. Wykonuję zdjęcia packshotowe oraz złożone, stylizowane zdjęcia reklamowe na potrzeby e-commerce. 

Piszę dla Was również bloga z darmową wiedzą fotograficzną i pokazuję jak pracuję.

Jestem mężem, ojcem i fanem Gwiezdnych Wojen.

#WIEDZA

 

 

 

Masz produkt, który jest ważny dla Twojej firmy. Chcesz go sprzedać i dobrze wiesz, że w dzisiejszych czasach bez zdjęcia tak naprawdę Twój świetny przedmiot nie istnieje. Klient kupuje oczami, często nie patrząc na parametry bierze to co widzi. Jeśli chcesz  sprzedać swój produkt, potrzebujesz profesjonalnych zdjęć. Załóżmy, że wybrałeś już fotografa, którego portfolio odpowiada Twoim oczekiwaniom. Teraz, żeby rozpocząć współpracę wystarczy tylko mail lub telefon…

 

W tym artykule dowiesz się jakie informacje zawrzeć w mailu z prośbą o wycenę zlecenia, tak aby fotograf mógł udzielić trafnej i wartościowej dla Ciebie odpowiedzi.

 

 

1. OPOWIEDZ MI O SWOIM PRODUKCIE

 

Powiedz mi co to za produkt, jakie są jego cechy, czy jest to maleńka buteleczka czy sporych rozmiarów maszyna. Czy przedmiot jest matowy, błyszczący, szklany czy chromowany. Napisz wszystko to co pozwoli mi na zwizualizowanie jego wygląd i rozmiaru. Dobrym pomysłem jest przesłanie zdjęcia produktu, może być zrobione telefonem, może to być produkt podobny, znaleziony w Internecie.

 

Zdarzało mi się otrzymywać maile o następującej treści:

 

 

 

"Witam. Proszę o wycenę sesji zdjęciowej jednego produktu."

 

 

 

Ta wiadomość nic mi nie mówi po za tym, że ktoś jest zainteresowany moją usługą. To miłe, ale gdyby w wiadomości pojawiło się chociaż kilka dodatkowych informacji to proces wyceny poszedłby o wiele sprawniej.

 

 

2. ILE CHCIAŁBYŚ OTRZYMAĆ ZDJĘĆ?

 

Ważne jest ile zdjęć danego produktu będzie Tobie potrzebne oraz ile produktów będzie brało udział w sesji. Inaczej będę wyceniał zlecenie, na które składa się kilka ujęć tylko jednego produktu, który jest przy okazji jedynym i kluczowym produktem danej firmy. Inaczej też wycenię sesję zdjęciową kilkudziesięciu czy też kilkuset produktów do sklepu internetowego.

 

 

3. JAKIE ZDJĘCIA CHCIAŁBYŚ ABYM DLA CIEBIE WYKONAŁ?

 

Kiedy pytasz o cenę i termin realizacji koniecznie napisz jakich zdjęć potrzebujesz. Jest spora różnica między packshotem na białym tle, a aranżowanym zdjęciem reklamowym

Jasne jest, że zdjęcie reklamowe wymaga pomysłu, omówienia i przygotowania aranżacji, zdobycia niezbędnych rekwizytów. W zależności od złożoności projektu wykonanie jednego stylizowanego zdjęcia reklamowego może pochłonąć wiele godzin pracy. Dlatego przy planowaniu sesji zdjęciowej i wyceny muszę znać wszystkie szczegóły, pomysły i preferencje klienta. Tutaj również dobrze sprawdzają się poglądowe zdjęcia z sieci - inspiracje. Oczywiście jeśli nie masz pomysłu - nie martw się! Znajdziemy go wspólnie, ale o tym również muszę wiedzieć.

 

 

4. GDZIE UŻYJESZ ZDJĘĆ? 

 

Być może potrzebujesz zdjęć produktów do sklepu internetowego, a może do drukowanego katalogu? Zobacz na konkretnym przykładzie jakie zdjęcia produktowe sprawdzą się w sklepie internetowym najlepiej. 

Nie ważne czy chcesz użyć zdjęć na Allegro, stronie www, banerze reklamowym, bilbordzie, fototapecie, ulotce, a może we wszystkich tych i jeszcze paru innych miejscach - muszę to wiedzieć. 

Dlaczego? Po pierwsze istotną dla nas kwestią jest to gdzie zdjęcie będzie prezentowane. Chodzi tu przede wszystkim o licencję do zdjęcia i przekazanie praw autorskich. To czy zdjęcie będzie zamieszczone w katalogu czy na okładce ma znaczenie przy wycenie. 

Po drugie, jest znaczna różnica w przygotowaniu zdjęcia do Internetu i do druku. 

Zdarzało mi się słyszeć od klienta, że zdjęcia, które przygotowaliśmy na stronę internetową trafiły później do druku i okazało się, że na ulotce czy też banerze nie wyglądają już tak dobrze. Gdybyśmy wiedzieli dokładnie jakie ma być ich przeznaczenie zostałby odpowiednio przygotowane i nie byłoby rozczarowania.

 

 

5. TERMIN NA JAKIM CI ZALEŻY

 

Zdaję sobie sprawę, że niektórych rzeczy nie da się zaplanować z dużym wyprzedzeniem, ale jeśli to możliwe napisz do mnie na tyle wcześnie abyśmy mieli czas na przygotowanie i ustalenie szczegółów. Jeśli napiszesz z jednodniowym wyprzedzeniem, z prośbą o sfotografowanie trzydziestu produktów "na już" to jest mało prawdopodobne, że będę mógł podjąć się takiej sesji zdjęciowej, ponieważ zwyczajnie nie będzie na nią czasu w moim kalendarzu.

 

 

PODSUMOWANIE

 

Pamiętaj o tym, że im więcej informacji o Twoich oczekiwaniach, wizji i samym produkcie znam, tym lepsze zdjęcie produktowe mogę wykonać, a Ty dostaniesz dokładnie to czego chcesz! Dzięki informacjom, które od Ciebie uzyskam będę w stanie dokonać wstępnej wyceny i będzie to niewątpliwie podłoże do świetnej i owocnej współpracy. 

 

Napisz do mnie i zacznijmy działać! :)   

WYCENA SESJI FOTOGRAFICZNEJ. CZYLI O CO ZAPYTAĆ FOTOGRAFA W TRAKCIE PROŚBY O WYCENĘ ZDJĘĆ 

ZOBACZ TEŻ:

#REALIZACJA Parę miesięcy temu zostałem zapytany o chęć zrealizowania reklamowej sesji zdjęciowej opraw korekcyjnych i przeciwsłonecznych do kalendarza na rok 2024. Kalendarz w swoim założeniu miał być prezentem dla klientów
#WIEDZA Obecnie, wrażenia wizualne stanowią kluczowy czynnik wpływający na wybory konsumentów. Fotografia produktowa zajmuje wyjątkowe miejsce w strategiach marketingowych. Wydaje się że dynamiczny rozwój Sztucznej Inteligencji (SI) (ang. Artificial Intelligence,
#WIEDZA W dzisiejszym dynamicznym świecie zakupów online, pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie. Kupujący są w stanie wybierać spośród tysięcy produktów, a skuteczność sklepu internetowego zależy od zdolności przyciągnięcia uwagi i

Blog

Kontakt

Warsztaty

Fotografia reklamowa

Fotografia produktowa

Studio fotograficzne „8PRO Studio” mieści się we Wrocławiu, przy ul. Robotniczej. Wykonuję na codzień zdjęcia produktowe na białym tle typu packshot oraz zdjęcia reklamowe. Realizuję również sesje wyjazdowe w siedzibach moich klientów na terenie Dolnego Śląska i całej Polski. Głównie na terenie miast Warszawa, Wrocław, Kraków, Katowice, Gliwice, Poznań, Łódź, Rzeszów, Szczecin, Gdańsk.

Zobacz moje portfolio fotografii produktowej i reklamowej.  

© 2024 Piotr Polaczyk | Wszystkie prawa zastrzeżone