© 2022 Piotr Polaczyk | Wszystkie prawa zastrzeżone 

FOTOGRAFIA PRODUKTOWA

FOTOGRAFIA REKLAMOWA

JAK PRACUJĘ

KONTAKT

BLOG

ZOBACZ TEŻ:

OUTSOURCING - CO ZLECA FOTOGRAF PRODUKTOWY

#WIEDZA

 

 

 

Mówi się, że prowadząc własną firmę, faktyczna „praca”, ta związana z profilem działalności to co najwyżej 50% poświęcanego czasu. Reszta to wszystkie zajęcia związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Nie inaczej jest w przypadku studia fotografii produktowej. Aby móc poświęcić więcej czasu na to co najważniejsze, część zadań warto zlecać innym profesjonalistom. Nikt nie jest samowystarczalny a po przeliczeniu, zwykle okazuje się, że zatrudniając kogoś z zewnątrz zyskujemy więcej niż wydajemy. 

 

 

KSIĘGOWOŚĆ

 

To chyba najbardziej oczywisty punkt na tej liście. Księgowość to dziedzina, która potrzebuje osoby znającej się na aktualnych przepisach. Nikt ich nie lubi, ale każdy musi je płacić - podatki. Dobrze prowadzona księgowość to zdecydowanie mniej na głowie, zwłaszcza kiedy mowa o zagranicznych fakturach, dla klientów spoza Unii Europejskiej.

 

 

SZPAROWANIE ZDJĘĆ I WSTĘPNY RETUSZ

 

Odseparowanie produktu od tła to zajęcie żmudne i czasochłonne. Na szczęście są firmy, które specjalizują się w szparowaniu zdjęć. Dla fotografa produktowego jest to nieoceniona pomoc, która realnie przyśpiesza i ułatwia proces powstawania zdjęć typu packshot.

 

 

STYLIZACJA ZDJĘĆ

 

O ile w fotografii beauty nikogo nie dziwi obecność makijażysty/makijażystki czy stylisty/stylistki, o tyle ta pomoc w fotografii produktowej nie jest już tak oczywista. Stylizacja produktów do sesji produktowej może obejmować tworzenie kompozycji, dobór odpowiednich materiałów tak by z rzeczy nieoczywistych uzyskać zamierzony efekt. Stylista wie gdzie kupić sztuczne perły, jak stworzyć idealny sztuczny śnieg, który krem zachowa idealną formę, jaką gramaturę jedwabiu wybrać i który papier ma najdelikatniejszą strukturę. Ponadto stylista doskonale wie jak zbudować scenerię zdjęcia reklamowego w kontekście konkretnej grupy odbiorców oraz konkretnego produktu.

 

 

PRASOWANIE ODZIEŻY 

 

Podczas sesji odzieżowych, prasowanie i i czyszczenie ubrań z pyłków czy nitek jest bardziej czasochłonne niż samo powstawanie zdjęcia. To zadanie zdecydowanie warto przekazać komuś innemu.

 

 

TWORZENIE STRONY WWW

 

Strona www to wizytówka firmy, najważniejszy i bezpośredni kanał kontaktu z klientem. Chociaż moją stronę internetową tworzę sam, to wiem, że wielu fotografów zleca to zadanie.

 

 

PISANIE TEKSTÓW I TREŚCI POD KĄTEM SEO

 

Stworzenie ciekawych treści na stronę jest samo w sobie wyzwaniem, napisanie ich tak, by były jednocześnie ciekawe i widoczne dla bezlitosnych robotów Google to bardzo trudne zadanie. Na szczęście są osoby, które śledzą trendy wyszukiwarek i mogą pomóc w optymalizowaniu treści na stronie.

 

Jaką pracę zleca fotograf produktowy?

 

To tylko kilka pomysłów na to co zrobić by studio fotografii produktowej działało sprawnie, a fotograf mógł skupić się na robieniu zdjęć. Trzeba pamiętać o tym, że czasem nie warto być samowystarczalnym. Warto dać się odciążyć z nadmiaru obowiązków tak by z biegiem czasu nie stracić radości z tego co się robi. A to bardzo ważne, o to w tym przecież chodzi! ;) 

PIOTR POLACZYK

 

Jestem fotografem produktowym. Prowadzę duże studio fotografii reklamowej "8PRO Studio" we Wrocławiu. Na codzień realizuję produktowe sesje zdjęciowe dla moich klientów. Wykonuję zdjęcia packshotowe oraz złożone, stylizowane zdjęcia reklamowe na potrzeby e-commerce. 

Piszę dla Was również bloga z darmową wiedzą fotograficzną i pokazuję jak pracuję.

Jestem mężem, ojcem i fanem Gwiezdnych Wojen.

Fotograf produktowy Wrocław outsourcing
10 grudnia 2021