14 stycznia 2022
Zdjęcia produktowe packshot na allegro

PIOTR POLACZYK

 

Jestem fotografem produktowym. Prowadzę duże studio fotografii reklamowej "8PRO Studio" we Wrocławiu. Na codzień realizuję produktowe sesje zdjęciowe dla moich klientów. Wykonuję zdjęcia packshotowe oraz złożone, stylizowane zdjęcia reklamowe na potrzeby e-commerce. 

Piszę dla Was również bloga z darmową wiedzą fotograficzną i pokazuję jak pracuję.

Jestem mężem, ojcem i fanem Gwiezdnych Wojen.

#WIEDZA

 

 

 

Allegro to obecnie największy i najbardziej popularny portal aukcyjny w Polsce. Z jednej strony to świetne narzędzie do dotarcia do praktycznie nieograniczonej grupy klientów. Z drugiej konkurencja jest ogromna. Sprzedawcy często oferują te same produkty, w podobnych cenach. Jak więc wyróżnić się, sprawić, że kupujący wybierze właśnie ten produkt? Odpowiedzią są zdjęcia produktowe.

 

 

W TYM ARTYKULE POSTARAM SIĘ ODPOWIEDZIEĆ NA PYTANIE: JAKIE POWINNY BYĆ DOBRE ZDJĘCIA NA ALLEGRO?

 

Dzisiejszy klient chce robić zakupy szybko i wygodnie, stąd ogromna popularność platform sprzedażowych. W jednym miejscu możemy znaleźć wszystko co potrzebne i w kilka minut zrobić to, co zajęłoby cały dzień w tradycyjnym centrum handlowym. Dlatego tak ważne jest dobre pierwsze wrażenie. Zdjęcia produktów mają zachęcać, budzić pożądanie, jednocześnie pokazać ich użyteczność i wiernie oddawać rzeczywistość. By osiągnąć sukces na portalach sprzedażowych, zdjęcia muszą również spełniać szczegółowe wytyczne narzucane przez twórców platform.

 

 

 

Czytelne zdjęcie zwiększa szanse na sprzedaż nawet o 12%

 

 

 

W lutym 2017 Allegro wprowadziło nowe standardy zdjęć oferowanych produktów. Według twórców platformy czytelne zdjęcie zwiększa szanse na sprzedaż nawet o 12%, wpływa też na skuteczność rekomendacji. Wyróżniono zdjęcie główne - miniaturkę, która w pierwszej kolejności przyciąga klienta, oraz pozostałe zdjęcia z oferty. Wszystkie zdjęcia mają ustalony rozmiar minimalny i maksymalny podany w pikselach. Platforma zachęca do umieszczania zdjęć o jak największej rozdzielczości, by kupujący widział ważne szczegóły.

 

Packshot skórzanego fotela na białym tle

 

 

 

 

MINIATURKA - GŁÓWNE ZDJĘCIE PRODUKTU TYLKO NA BIAŁYM TLE

 

Głównym bohaterem miniaturki, czyli zdjęcia sprzedażowego jest produkt. Dlatego najważniejszą zasadą jest prezentacja na czystym, jednolitym, białym tle. Zasada ta jest skrupulatnie przestrzegana, a aukcje które się do niej nie stosują są automatycznie umieszczane na końcu wyszukań, tym samym stają się praktycznie niewidoczne dla kupującego.

 

O czyste, białe tło warto zadbać już w trakcie sesji zdjęciowej, tak by kolorowe otoczenie nie wpływało na fotografowany produkt. Po sesji zdjęciowej należy koniecznie sprawdzić w programie graficznym, czy w każdym punkcie tło ma wartości RGB 255.255.255 (czysta biel). Jeśli występują przebarwienia, należy je usunąć.

 

Dodatkowo na zdjęciu nie wolno umieszczać logotypu sprzedawcy, ramek, napisów i dodatkowych informacji odciągających uwagę od produktu. Nie jest to też miejsce na informacje o promocjach czy darmowej wysyłce. Allegro duży nacisk kładzie na to, aby sprzedający pokazał dobre zdjęcie, nie nachalną reklamę. 

Zobacz zdjęcia produktowe spełniające wytyczne Allegro

 

 

ATRAKCYJNA PREZENTACJA PRODUKTU NA ZDJĘCIU - JAK ZATRZYMAĆ UWAGĘ KUPUJĄCEGO

 

Dobry packshot to nie tylko białe tło. To wiele czynników, które sprawiają, że kupujący postrzega właśnie ten produkt jako atrakcyjny. Po pierwsze perspektywa i wypełnienie kadru. Fotografowany przedmiot powinien zajmować zdecydowaną większość kadru, z drugiej strony nie może wychodzić po za obręb miniatury. W trakcie sesji zdjęciowej należy zadbać o to, by pokazać produkt z najlepszej strony, jednak bez zniekształceń wynikających z nieodpowiedniej perspektywy czy optyki. Warto zaplanować zdjęcie główne tak, aby widoczne na nim były wszystkie istotne detale, logotypy na produkcie czy elementy wyróżniające właśnie tą ofertę.

 

Allegro daje możliwość prezentacji zestawów lub kilku ujęć tego samego produktu na zdjęciu głównym. Warto o tym pamiętać w trakcie sesji zdjęciowej. Ważne, by nie wprowadzać kupującego w błąd, co faktycznie jest sprzedawane. Ta zasada daje możliwość prezentacji zestawów produktów w ciekawych aranżacjach (oczywiście z zachowaniem białego tła i innych wytycznych). Pozwala też pokazać użyteczność czy możliwe modyfikacje.

 

Poniżej kilka przykładów miniatur ofert moich klientów:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OŚWIETLENIE I PRAWIDŁOWE ODWZOROWANIE KOLORÓW NA ZDJĘCIU PRODUKTOWYM

 

Kolejnym ważnym aspektem jest profesjonalne oświetlenie, dzięki któremu kupujący z łatwością dostrzeże kształt produktu, prawidłowo odczyta fakturę i materiał z jakiego przedmiot jest zrobiony. Dzięki starannemu oświetleniu można wydobyć błysk metalu, pokazać wszelkie kształty i krzywizny nawet jasnych lub białych przedmiotów. Zdjęcie nie może być niedoświetlone, ciemne produkty nie mogą być jednolitą czarną plamą. Z drugiej strony warto unikać zbyt mocnego oświetlenia i przepaleń na produkcie, czy zlewania się z tłem.

 

Zdjęcie produktowe kremu na białym tle

Biały produkt na białym tle. W żadnym miejscu jasny produkt nie zlewa się z  tłem.

 

 

 

Zdjęcie czarnej chłodziarki do piwa

Czarny produkt na białym tle. Ciemne elementy są w każdym miejscu bardzo dobrze widoczne.

 

 

Wykonując zdjęcia dla e-handlu koniecznie należy pamiętać o wiernym odwzorowaniu kolorów na zdjęciu. Być może nie jest to kwestia determinująca decyzję o zakupie - kupujący nie wie jak produkt wygląda na żywo, jednak znacząco wpływa na zadowolenie z zakupu. Wiernie oddany kolor to o jeden powód do zwrotu czy negatywnego komentarza mniej, a tych każdy sprzedawca chce unikać.

 

 

ILOŚĆ ZDJĘĆ W OFERCIE - DETALE, MODYFIKACJE, UŻYTECZNOŚĆ PRODUKTU

 

Chociaż zdjęcie główne jest jedno i to ono przyciąga uwagę kupującego, decyzję o zakupie pomagają podjąć zdjęcia wewnątrz oferty. Allegro daje możliwość dodania w ofercie firmowej aż 16 zdjęć, zachęca też do użycia jak największej ich ilości. Więcej zdjęć to lepsze zapoznanie się z produktem, kupujący ma poczucie, że zobaczył go z każdej strony. W ofercie można pokazać produkt w użyciu, na dowolnym tle, to przestrzeń na wykreowanie ciekawych zdjęć aranżowanych. Koniecznie należy również pamiętać o zdjęciach istotnych detali, których nie widać na zdjęciu głównym. Niezbyt ciekawe elementy konstrukcyjne czy oznaczenia mogą odegrać kluczową rolę podczas decyzji o zakupie, dlatego one również zasługują na dobre zdjęcia produktowe.

 

 

Packshot maszyny na białym tleZdjęcie produktowe rozdrabniarki do liści na białym tle Widok z góry rozdrabniarki do liści

 

 

Allegro to portal dający ogromne możliwości w rozwoju e-sklepu. Narzędzie, które pozwala korzystać ze swoich gotowych rozwiązań w drodze do klienta. Jego twórcy pomagają odnaleźć się w tym specyficznym środowisku, publikując szereg wskazówek, również dotyczących przygotowywania zdjęć do ofert. Mam nadzieję, że ten artykuł wyjaśnił obowiązujące zasady i pokazał jakie powinny być dobre zdjęcia na Allegro.

 

 

JAK ZROBIĆ ZDJĘCIE PRODUKTOWE, KTÓRE WYRÓŻNI SIĘ NA ALLEGRO?

 

Na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi. Zdecydowanie nie ma też odpowiedzi krótkiej i prostej. W fotografii produktowej liczą się niuanse, sprzęt fotograficzny, ale przede wszystkim wypracowany warsztat. Z własnego doświadczenia mogę zachęcić do zgłębiania fascynującej wiedzy fotograficznej. Sam również staram się przybliżać jej tajniki na tym blogu.

 

 

Zdjęcie produktowe urządzenia na białym tleFotografia reklamowa narzędziZdjęcie produktowe obrączki

 

 

Jeśli jednak fotografia produktowa nie jest tym czym chcesz się zająć, zachęcam do zapoznania się z ofertą mojego studia. Ze swojej strony mogę zagwarantować wykonanie zdjęć w pełni zgodnych z wymogami Allegro, z zachowaniem najwyższej staranności w oświetleniu i odwzorowaniu kolorów.

DOBRE ZDJĘCIA PRODUKTOWE NA ALLEGRO, CZYLI JAKIE?

ZOBACZ TEŻ:

#REALIZACJA Parę miesięcy temu zostałem zapytany o chęć zrealizowania reklamowej sesji zdjęciowej opraw korekcyjnych i przeciwsłonecznych do kalendarza na rok 2024. Kalendarz w swoim założeniu miał być prezentem dla klientów
#WIEDZA Obecnie, wrażenia wizualne stanowią kluczowy czynnik wpływający na wybory konsumentów. Fotografia produktowa zajmuje wyjątkowe miejsce w strategiach marketingowych. Wydaje się że dynamiczny rozwój Sztucznej Inteligencji (SI) (ang. Artificial Intelligence,
#WIEDZA W dzisiejszym dynamicznym świecie zakupów online, pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie. Kupujący są w stanie wybierać spośród tysięcy produktów, a skuteczność sklepu internetowego zależy od zdolności przyciągnięcia uwagi i

Blog

Kontakt

Warsztaty

Fotografia reklamowa

Fotografia produktowa

Studio fotograficzne „8PRO Studio” mieści się we Wrocławiu, przy ul. Robotniczej. Wykonuję na codzień zdjęcia produktowe na białym tle typu packshot oraz zdjęcia reklamowe. Realizuję również sesje wyjazdowe w siedzibach moich klientów na terenie Dolnego Śląska i całej Polski. Głównie na terenie miast Warszawa, Wrocław, Kraków, Katowice, Gliwice, Poznań, Łódź, Rzeszów, Szczecin, Gdańsk.

Zobacz moje portfolio fotografii produktowej i reklamowej.  

© 2024 Piotr Polaczyk | Wszystkie prawa zastrzeżone