© 2022 Piotr Polaczyk | Wszystkie prawa zastrzeżone 

Studio fotograficzne „8PRO Studio” mieści się we Wrocławiu, przy ul. Robotniczej. Wykonuję na codzień zdjęcia produktowe na białym tle typu packshot oraz zdjęcia reklamowe. Realizuję również sesje wyjazdowe w siedzibach moich klientów na terenie Dolnego Śląska i całej Polski. Głównie na terenie miast Warszawa, Wrocław, Kraków, Katowice, Gliwice, Poznań, Łódź, Rzeszów, Szczecin, Gdańsk.

Zobacz moje portfolio fotografii produktowej i reklamowej.  

FOTOGRAFIA PRODUKTOWA

FOTOGRAFIA REKLAMOWA

JAK PRACUJĘ

KONTAKT

BLOG

ZOBACZ TEŻ:

PANDEMIA KORONAWIRUSA A PRACA STUDIA FOTOGRAFII PRODUKTOWEJ

#WIEDZA

 

 

 

Mamy początek 2022 r. Kolejny rok świat zmaga się z pandemią koronawirusa. Jak przez ten czas zmieniły się zwyczaje zakupowe ludzi? Jak obecna sytuacja wpłynęła na pracę fotografów produktowych? Czy są to zmiany na lepsze czy gorsze? Zapraszam do zapoznania się z moim punktem widzenia.

 

 

ZAPOTRZEBOWANIE NA ZDJĘCIA DLA E-COMMERCE W DOBIE PANDEMII

 

Czy COVID-19 wpłynął na usługi oferowane przez fotografa produktowego? Zdecydowanie tak! Z moich obserwacji wynika, że zapotrzebowanie na zdjęcia produktowe, już po pierwszym lockdownie (w 2020 r.) znacznie wzrosło. Konsumenci przenieśli się ze sklepów stacjonarnych do Internetu. Dzisiaj nikogo już nie dziwi zakup odzieży, okularów czy artykułów spożywczych online.

 

 

 

E-commerce - fotografia produktowa packshot a koronawirus - wykres

fot. / / PwC „Strategie, które wygrywają. Liderzy e-commerce o rozwoju handlu cyfrowego”

 

 

 

Każdą z tych rzeczy trzeba pokazać klientowi. Konkurencja jest większa niż dotychczas, dlatego firmy zajmujące się e-handlem, kładą silny nacisk na jakość, oraz ilość zdjęć produktów w swoich ofertach. Sprzedając online potrzebne są nie tylko packshoty całych produktów. Ważną rolę odgrywają precyzyjne detale czy zdjęcia podkreślające np. fakturę materiału. Wykonując zdjęcia dla e-commerce zawsze staram się pamiętać o aktualnych trendach i potrzebach kupujących. Przed sesją staram się też ustalić gdzie sprzedający będzie używał zdjęć. W sklepie online, czy również na platformach sprzedażowych takich jak Allegro. Te drugie narzucają na sprzedawcę szereg wytycznych dotyczących zdjęć, o których osoby przenoszące sprzedaż do sieci często nie wiedzą, tą kwestię również zawsze mam na uwadze.

 

 


 

Zobacz jak wykonać dobre zdjęcia produktowe na Allegro.

 


 

 

Przed pandemią wiele osób kupowało w sieci, to co miały okazję zobaczyć wcześniej na żywo, dzisiaj ten proces od początku do końca przeniósł się przed ekrany monitorów lub urządzeń mobilnych. Sprzedawcy wychodząc naprzeciw potrzebom pokazują większą ilość zdjęć jednego produktu, wymagają też pokazania funkcjonalności i sposobów użycia czy montażu.

 

 

JAKIE ZMIANY WPROWADZIŁ COVID-19 DO MOJEGO STUDIA FOTOGRAFII PRODUKTOWEJ?

 

Specyfika pracy właśnie w tej dziedzinie fotografii sprawia, że od początku prowadzenia studia fotograficznego, kontakt z klientem odbywa się w większości zdalnie. Współpracuję z firmami z wielu zakątków Europy i świata - zwykle szczegóły sesji zdjęciowych ustalamy mailowo lub telefonicznie. Produkty docierają najczęściej w przesyłkach kurierskich. W kwestiach technicznych pracy studia, zmieniło się niewiele. Oczywiście zdarzają się sesje, na których klient jest obecny, ale powierzchnia, na której pracujemy jest na tyle duża, że bez problemu możemy utrzymać bezpieczny dystans. To samo tyczy się wykonania zdjęć u klienta, które planuję głównie przy produktach wielkogabarytowych.

 

Zmieniły się natomiast oczekiwania i potrzeby klientów studia. Pandemia pociągnęła za sobą problemy gospodarcze i ekonomiczne, które uderzyły w handel. Zwiększyło się zaufanie do zakupów internetowych, ale z drugiej strony kupujący stają się coraz bardziej oszczędni. Z tego powodu sprzedawcy bardzo skrupulatnie podchodzą do analizy wydatków na reklamę, w tym również na zdjęcia produktowe. Często wspólnie decydujemy o wykonaniu większej ilości packshotów i detali, kosztem chociażby droższych i bardzo pracochłonnych zdjęć aranżowanych. Moim zadaniem jest wyjście z propozycją jak najlepszej prezentacji produktu, przy zachowaniu ograniczeń budżetu.

 

 

 

Fotografia produktowa i reklamowa w internecie

fot. / / PIE na podstawie danych GUS

 

 

 

JAK FOTOGRAF PRODUKTOWY ODNAJDUJE SIĘ W NOWEJ RZECZYWISTOŚCI?

 

Jeszcze dwa lata temu widok komunikacji publicznej, wypełnionej pasażerami w maseczkach kojarzył się wyłącznie ze specyfiką przeludnionych miast Dalekiego Wschodu. Zamknięte centra handlowe, limity kupujących, i braki w asortymencie były reliktem minionych czasów. Tymczasem pandemia zmieniła obraz świata, wydaje się nieodwracalnie. Dostosowaliśmy się do wytycznych, rygoru sanitarnego, zmieniliśmy nawyki zakupowe, a wiele zawodów powszechnie zaczęło korzystać z pracy zdalnej. Te warunki zdecydowanie sprzyjają rozwojowi fotografii produktowej chociaż istnieją również przeszkody do pokonania. W mojej pracy staram się skupiać na potrzebach klientów. Wierzę, że dobre zdjęcia produktowe pomogą im przetrwać te trudne czasy.

PIOTR POLACZYK

 

Jestem fotografem produktowym. Prowadzę duże studio fotografii reklamowej "8PRO Studio" we Wrocławiu. Na codzień realizuję produktowe sesje zdjęciowe dla moich klientów. Wykonuję zdjęcia packshotowe oraz złożone, stylizowane zdjęcia reklamowe na potrzeby e-commerce. 

Piszę dla Was również bloga z darmową wiedzą fotograficzną i pokazuję jak pracuję.

Jestem mężem, ojcem i fanem Gwiezdnych Wojen.

Rekuperacja jako obowiązek w budownictwie mieszkalnym od 2021 roku
23 stycznia 2022