16 kwietnia 2019
Zdjęcie produktowe z połączoną głębią ostrości na białym tle

PIOTR POLACZYK

 

Jestem fotografem produktowym. Prowadzę duże studio fotografii reklamowej "8PRO Studio" we Wrocławiu. Na codzień realizuję produktowe sesje zdjęciowe dla moich klientów. Wykonuję zdjęcia packshotowe oraz złożone, stylizowane zdjęcia reklamowe na potrzeby e-commerce. 

Piszę dla Was również bloga z darmową wiedzą fotograficzną i pokazuję jak pracuję.

Jestem mężem, ojcem i fanem Gwiezdnych Wojen.

#WIEDZA

 

 

 

Płaszczyzna ostrości nie jest nieskończona, znajduje się tylko w jednym punkcie/przekroju na zdjęciu. Aby uzyskać idealnie ostre zdjęcia w każdym jego punkcie, należy wykonać serię zdjęć i połączyć głębie ostrości. 

 

 

GŁĘBIA OSTROŚCI

 

Wytłumaczę to na przykładzie obrączki ślubnej. Rozważmy przykład z miniaturki tego artykułu. Jeżeli chcielibyśmy wykonać pojedyncze, zwykłe zdjęcie produktowe z ustawioną ostrością na cyrkonie (na górną część obrączki) to wszystko co poniżej byłoby bardzo nieostre. Dodatkowo im mniejszy obiekty tym ostrość bardzo szybko przechodzi w nieostrość i przedmiot poza płaszczyzną ostrości staje się coraz to bardziej rozmyty. Wynika to z właściwości optycznych i bardzo małej odległości obiektywu aparatu od przedmiotu. 
Zobacz
co to jest packshot.

 

 

ŁĄCZENIE GŁĘBI OSTROŚCI

 

Aby uzyskać ostrą obrączkę od samej góry, tam gdzie znajdują się cyrkonie aż do samego dołu jej obwodu musimy wykonać serię zdjęć, gdzie płaszczyzna ostrzenia będzie stopniowo przesuwana. Załóżmy, że wyostrzyliśmy na górną część obiektu i wykonaliśmy pierwsze zdjęcie. Kolejne zdjęcie musi być ostre już nieco poniżej najwyższego punktu produktu. Następne jeszcze niżej. Kolejne jeszcze niżej, i tak dalej. Z reguły przy sesjach fotograficznych wykonuję po około 20 zdjęć na obrączkę. Ilość zależy od wielu składowych, min.: parametrów przysłony, średnicy obrączki, interwału między poszczególnymi zdjęciami, itd. Oczywiście wszystkie zdjęcia muszą być wykonane przy użyciu bardzo stabilnego statywu oraz w kontrolowanych i powtarzalnych (jeżeli chodzi o światło błyskowe) warunkach oświetleniowych.

 

Zdjęcia produktowe biżuterii na białym tle

 

Przesuwać płaszczyznę ostrości można na kilka sposobów, np. przeastrzając pierścieniem ostrości na obiektywie, poprzez specjalną płytkę z przesuwem mikrometrycznym lub programowo, mając podłączony aparat do komputera. Nie ukrywam, że najlepszym dla samego zdjęcia rozwiązaniem jest ostatnia metoda, czyli wykonywanie serii zdjęć przy użyciu programu. Daje nam to możliwość wykonania absolutnie nieporuszonych względem siebie zdjęć. Każde dotknięcie aparatu przy tak małych przedmiotach ma ogromny wpływ na poruszenie kadru. Dodatkowo przy użyciu programu jestem w stanie ustawić wszelkie parametry aparatu, łącznie z interwałem pomiędzy zdjęciami oraz skrajnymi punktami ostrzenia. 

 

OK, mamy serię zdjęć i co teraz? Wywołujemy RAWy (wszystkie tak samo), następnie łączymy wszystkie zdjęcia w jedno ostre zdjęcie przy użyciu specjalnego programu. Na koniec retuszujemy.

Należy pamiętać, iż idealnie ostre zdjęcia packshotowe biżuterii na białym tle są kluczowe w tworzeniu ofert sklepów internetowych.

 

 

 

 

PRZYKŁAD ZDJĘĆ PRZED POŁĄCZENIEM GŁĘBI OSTROŚCI

 

Łączenie głębi ostrości

Seria 30 zdjęć jednej obrączki z ostrością w różnych punktach, od góry do dołu.

 

 

 

Łączenie głębi ostrości biżuterii

Zdjęcie z ustawioną ostrością na samej górze (pierwsze zdjęcie z trzydziestu).

 

 

 

Focus stacking biżuterii

Zdjęcie z ustawioną ostrością na samym dole (ostatnie zdjęcie z trzydziestu).

 

 

 

Fotografia produktowa z połączona głębią ostrości

Zdjęcie z połączona głębią ostrości (trzydzieści zdjęć połączone w jedno).

Zdjęcie gotowe do profesjonalnego retuszu.

FOCUS STACKING. ŁĄCZENIE GŁĘBI OSTROŚCI ZDJĘĆ PRODUKTOWYCH

ZOBACZ TEŻ:

#REALIZACJA Parę miesięcy temu zostałem zapytany o chęć zrealizowania reklamowej sesji zdjęciowej opraw korekcyjnych i przeciwsłonecznych do kalendarza na rok 2024. Kalendarz w swoim założeniu miał być prezentem dla klientów
#WIEDZA Obecnie, wrażenia wizualne stanowią kluczowy czynnik wpływający na wybory konsumentów. Fotografia produktowa zajmuje wyjątkowe miejsce w strategiach marketingowych. Wydaje się że dynamiczny rozwój Sztucznej Inteligencji (SI) (ang. Artificial Intelligence,
#WIEDZA W dzisiejszym dynamicznym świecie zakupów online, pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie. Kupujący są w stanie wybierać spośród tysięcy produktów, a skuteczność sklepu internetowego zależy od zdolności przyciągnięcia uwagi i

Blog

Kontakt

Warsztaty

Fotografia reklamowa

Fotografia produktowa

Studio fotograficzne „8PRO Studio” mieści się we Wrocławiu, przy ul. Robotniczej. Wykonuję na codzień zdjęcia produktowe na białym tle typu packshot oraz zdjęcia reklamowe. Realizuję również sesje wyjazdowe w siedzibach moich klientów na terenie Dolnego Śląska i całej Polski. Głównie na terenie miast Warszawa, Wrocław, Kraków, Katowice, Gliwice, Poznań, Łódź, Rzeszów, Szczecin, Gdańsk.

Zobacz moje portfolio fotografii produktowej i reklamowej.  

© 2024 Piotr Polaczyk | Wszystkie prawa zastrzeżone